500X Hybrid i Tipo Hybrid: gama Fiata jest teraz w 100% zelektryfikowana

29 kwietnia 2022, Fiat

Marka Fiat przedstawia nowe modele 500X Hybrid i Tipo Hybrid, tym samym uzpełniając elektryfikację swojej gamy.
Droga ku elektryfikacji rozpoczęła się wraz z 500 Hybrid i Pandą Hybrid, następnie przyszedł czas na nowego Fiata 500 z silnikiem elektrycznym.
Teraz na rynku debiutują nowe modele 500X i Tipo, z nowym napędem hybrydowym 48 V. Fiat dotrzymuje w ten sposób danej obietnicy oferowania co najmniej jednej wersji niskoemisyjnej dla każdego modelu i stawia kolejny krok na drodze do transformacji technologii napędowej i zrównoważonej mobilności.

Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki Fiat i dyrektor marketingu  Stellantis powiedział: „Droga Fiata w kierunku elektryfikacji nadal trwa. Wraz z wprowadzeniem na rynek nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid, wyposażonych w nową 48-woltową technologię hybrydową, gama Fiata jest w pełni zelektryfikowana. Możemy teraz zaoferować wszystkim naszym klientom zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności, niezależnie od ich potrzeb w tej dziedzinie, z prostą technologią i w przystępnej cenie. Jestem niezwykle dumny, gdyż jest to zgodne z naszą wizją:  „Zielony jest tylko wtedy, gdy jest zielony dla wszystkich". Ale to jeszcze nie koniec. Nasza podróż w kierunku zrównoważonej mobilności dla wszystkich trwa nadal, a naszym celem - jak już wspomniałem wcześniej -  jest, aby co roku wprowadzać na rynek nowy samochód, począwszy już od 2023 roku. Każdy model będzie wyposażony w silnik elektryczny, tak aby od 2027 r. nasza gama była w pełni elektryczna".

Fiat, zgodnie ze swoim DNA, znacząco przyczynił się do rozpowszechnienia i poznania technologii hybrydowej, oferując proste rozwiązanie technologiczne niestwarzające żadnych barier podczas jego użytkowania, dzięki czemu hybrydowy model prowadzi się jak „zwykły" samochód z tradycyjnym silnikiem. Fiat pokazał w ten sposób jego zalety i dosłownie oddał tę technologię „w ręce ludzi", rozpoczynając elektryfikację od swoich kultowych modeli, najlepiej sprzedających się samochodów miejskich w Europie. Dzięki ponad 200 000 samochodów 500 Hybrid i Panda Hybrid sprzedanym w 2021 roku, Fiat stał się jednym z głównych graczy na rynku.

Fiat zawsze oferował innowacyjne, proste i przystępne rozwiązania technologiczne, stawiając w centrum uwagi potrzeby klienta i wymierne korzyści jakie dana technologia może mu zaoferować. Dzisiaj, dla nowych modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid podejście to jest jak najbardziej aktualne: rozwiązanie technologiczne przyjazne dla użytkownika, a jednocześnie niezwykle innowacyjne i inteligentne.

500X Hybrid i Tipo Hybrid to kolejny ważny krok na drodze marki do zaspokojenia rosnącego popytu na tę technologię w omawianym i wyższym segmencie (+30% w ostatnim roku).

Kontynuowana jest również współpraca z (RED): premierowe wersje 500X Hybrid i Tipo Hybrid pojawią się w ramach serii specjalnej (RED), konsekwentnie przyczyniając się do rozpowszechniania przesłania, że każdy z nas może wnieść swój wkład w słuszną sprawę i stanąć u boku (RED) w walce z pandemią. 500X Hybrid i Tipo Hybrid, są bardziej zrównoważone i zaangażowane społecznie.

Wszystkie wersje 500X i Tipo wyposażone w napęd hybrydowy zostały oznaczone emblematem „Hybrid" na pokrywie bagażnika, składającym się z dwóch liści z kroplami rosy w kolorze niebieskim,  intensywniejszym niż w przypadku 500 i Pandy, aby podkreślić technologiczną ewolucję napędu.

Nowy 48-woltowy NAPĘD HYBRYDOWY: dodatkowy zastrzyk energii w codziennym życiu.


Nowy silnik montowany w modelach 500X Hybrid i Tipo Hybrid jest nie tylko przyjazny dla środowiska i przystępny cenowo, dzięki niskim kosztom eksploatacji, ale jest także przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii, której celem jest przede wszystkim prostota i skoncentrowanie na człowieku, w myśl hasła „Tech it Easy", oznaczającego postęp niewymagający skomplikowanych instrukcji obsługi, aby w pełni wykorzystać swój potencjał. „We Plug, You Play", hasło wprowadzone przez markę Fiat podczas Stellantis Software Day , znajduje teraz praktyczne zastosowanie w silniku, który spełnia potrzeby klientów w zakresie mobilności bez zbędnych zawiłości. 

Tajemnica osiągów modeli 500X Hybrid i Tipo Hybrid tkwi w synergii silnika FireFly Turbo nowej generacji, 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra, generującego moc 130 KM i moment obrotowy 240 Nm, oraz 48-woltowego silnika elektrycznego o mocy 15 kW, kontrolowanej przez nową 7-biegową, dwusprzęgłową, skrzynię automatyczną.

Dzięki zaawansowanej technologii hybrydowej, praca silnika FireFly jest wspomagana przez silnik elektryczny BSG, który zapewnia cichy, w 100% elektryczny rozruch, oraz przez silnik elektryczny poprawiający wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym.

Zużycie paliwa i emisja CO2
Jest to pierwsza hybryda w gamie Fiata, która wykorzystuje silnik elektryczny, odłączając całkowicie silnik benzynowy, który może pozostać nieaktywny nawet przez 47% czasu w cyklu WLTP. Biorąc pod uwagę jazdę jedynie w cyklu miejskim, wartość ta wzrasta do 62%. W rezultacie, nowa 48-woltowa hybryda to silnik benzynowy, który w cyklu miejskim (WLTP) zużywa mniej paliwa niż diesel.

Osiągi
Są to również najbardziej efektywne modele w gamie, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund (Tipo) i 9,4 sekund (500X), ponieważ silnik elektryczny dostarcza moment obrotowy praktycznie natychmiastowo, wspomagając silnik spalinowy przy ponownym rozruchu i optymalizując jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag" i poprawia reakcję pedału przyspieszenia.

Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
Na koniec warto wspomnieć, że e-motor zmienia punkt pracy silnika spalinowego, zapewniając mu maksymalną wydajność nawet na zimnym silniku. Funkcja ta przyspiesza proces rozgrzewania katalizatora, co przynosi dodatkowe korzyści pod względem zużycia paliwa i emisji spalin.

Jazda z napędem elektrycznym
Korzyści płynące z zastosowania napędu hybrydowego w obu nowych modelach są wielorakie, począwszy od rozruchu w trybie w 100% elektrycznym, który jest płynny, cichy i bez strat benzyny. Samochód może kontynuować jazdę w trybie całkowicie elektrycznym, w zależności od zapotrzebowania na moc i poziomu naładowania akumulatora („e-launch”). Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji „e-creeping”, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku („e-queueing”). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu („e-parking”). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas hamowania, jak i zwalniania.

Korzyści płynące z tej technologii są natychmiastowe: niższa emisja spalin i lepsza ochrona środowiska, mniejsza emisja hałasu, większy komfort i radość z jazdy, dzięki płynności automatycznej skrzyni biegów i szybkości reakcji układu napędowego, mniejsze zużycie paliwa. Dzięki tym cechom nowa technologia zastosowana w modelach 500X i Tipo, sprawia, że jest to najlepszy napęd hybrydowy 48 V w segmencie B i C stanowi „dodatkowy zastrzyk energii” w codziennym życiu, jest łatwy w obsłudze i może zaspokoić potrzeby każdego w zakresie swobody poruszania się.

 

Podany zasięg ustalono na podstawie nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (Rozporządzenie (UE) 2017/1151). Rzeczywisty zasięg samochodów zelektryfikowanych może różnić się w zależności od prędkości, ogrzewania, warunków atmosferycznych i topografii terenu. Na zasięg wpływają również inne czynniki takie jak indywidualny styl jazdy, ciśnienie w oponach, korzystanie z dodatkowych urządzeń (np. klimatyzacji lub radia) czy obciążenie ładunkiem.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Źródło: www.media.stellantis.com

Zamknij

500X Hybrid i Tipo Hybrid: gama Fiata jest teraz w 100% zelektryfikowana

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą. W ciągu 24 godzin pracownik Gazda Group skontaktuje się z Państwem.

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe - niepoprawny adres email

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Formularz kontaktowy

GG - contact worker

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą. W ciągu 24 godzin ja, bądź inny pracownik Gazda Group skontaktuje się z Państwem.

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

xobo.pl