Volkswagen T-Roc w odświeżonej wersji

22 listopada 2021, Volkswagen

Od przodu po sam tył T-Roc zachwyca swoim nowym designem świateł. Już z daleka w oczy rzucają się charakterystyczne diodowe światła dzienne i nowoczesne, przyciemnione światła tylne. Opcjonalna iluminacja osłony chłodnicy nadaje wyrazistemu frontowi wyjątkowy charakter. Kolejne atrakcyjne rozwiązania to oświetlenie Ambiente w przedniej części kabiny pasażerskiej oraz projekcja logo z sygnaturą SUV, pojawiająca się na podłożu przy otwieraniu przednich drzwi. Ciemnoczerwone światła tylne, opcjonalne z dynamicznymi kierunkowskazami wskazującymi wyraźnie kierunek skrętu, uzupełniają nowoczesny wygląd nowego T-Roca.

Bogatsze wnętrze połączone z wyrazistym stylem nadwozia. 

Tablica rozdzielcza wykonana została z bardziej przyjemnego w dotyku miekkiego tworzywa, nowy zestaw wskaźników podkreśla z kolei nowoczesny charakter wnętrza nowego T-Roca. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet i znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit, co jest bardzo ergonomiczne i wygodne dla kierowcy. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala. Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjnej przyciski. Przyjemne i miękkie w dotyku poszycie drzwi należy teraz do standardu. Wykonano je z eleganckiego materiału, a w wersjach Style i R-Line ze sztucznej skóry, którą pokryto także podłokietniki. Innym elementem wersji wyposażeniowej Style jest wykończenie środkowej części komfortowych foteli tkaniną ArtVelours. W odmianie R w ramach opcji są dostępne sportowe fotele dla kierowcy i pasażera pokryte skórą Nappa.

Reflektory Matrix LED IQ.LIGHT, opcjonalne od wersji T-Roc Style zapewniają doskonałą widoczność, system Dynamic Light Assist pomaga z wyprzedzeniem doświetlać zakręty na krętych drogach i zapobiega oślepianiu kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka, nawet przy włączonych światłach drogowych pojedyńcze segmenty LED włączają i wyłączają się w zależności od sytuacji zapewniając optymalny rozdział strumienia światła poprawia to w dużej mierze bezpieczeństwo.

Nowy poziom cyfryzacji imłączności

W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujace, oferowane wsześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist,a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda. W nowym T-Rocu zastosowano system multimedialny skonstruowany na modułowej platformie trzeciej generacji (MIB3). Zapewnia on dostęp do licznych funkcji i usług online. Snadardowo w Europie można dzięki niemu przez rok korzystać pezpłatnie z usług w ramach serwisu We Connect Plus. Do dyzpozycji są takie funkcje, jak system komend głosowych online, usługi streamingowe. Korzystać można również z Apple CarPlay i Android Auto, także bezprzewodowo poprzez App Connect Wireless. Seryjny Digital Cockpit w nowym T-Rocu prezentuje wszystkie istotne informacje w postaci wyraźnie czytelnych grafik na kolorowym wyświetlaczu o przekątnej 20,3 cm (8cali). Kierowca podczas jazdy ma wygodny dostęp z kierownicy multifunkcyjnej do takich funkcji, jak radio/multimedia, telefon czy systemy wspomagające. Opcjonalnie T-Roc może być wyposażony w Digital Cockpit Pro, którego wyświetlacz o przekątnej 26,04 cm.

Silnik TSI i TDI, opcjonalnie skrzynia DSG i napęd 4MOTION

Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla. Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród oszczędnych silników benzynowch z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe - 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2.0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R. Dzięki nowej konfiguracji T-Roca można teraz wybrać zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Kompaktowy SUV jest dostępny w Europie w wersji podstawowej o nazwie T-Roc oraz jako Life, Style i R-Line z nowo skonfigurowanym wyposażeniem. Dynamiczny charakter nowego T-Roca szczególnie mocno podkreśla wersja wyposażenia R-Line. Elementy przodu i tyłu nadwozia utrzymano w odmiennej stylistyce nawiązującej do wyglądu topowej wersji modelu - T-Roca R. Nowy T-Roc w wersji wyposażenia R-Line ma także pakiet sportowy z wyborem trybów jazdy, progresywnym układem kierowniczym i sportowym zawieszeniem. Do odmian wyposażeniowych Style i R-Line oferuje się pakiet stylistyczny Black Style, w którego skład wchodzą liczne elementy lakierowane na czarno.

Źródło: mojeauto.pl

 

 

 

 

 

Zamknij