Volkswagen ID.5 i ID.5 GTX

04 listopada 2021, Volkswagen

Volkswagen rozszerza swoją gamę elektrycznych modeli, ale wbrew temu, co sugerować może nazewnictwo, ID.5 nie jest zupełnie odrębnym samochodem, a raczej ID.4 coupe. Volkswagen ID.5 jest więc SUVem o opadającej linii dachu, choć mocno opada ona dopiero za drugim rzędem siedzeń, dzięki temu można liczyć na zadowalającą ilość miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Tylna część nadwozia została nakreślona o wiele bardziej muskularnie, niż w ID4, a sportowe ambicje podkreśla także spojler na klapie bagażnika. Poprawia on stabliność pojazdu przy większych prędkościach oraz współczynnik oporu powietrza. ID.5 wygląda właściwie jak ID.4, a jego minimalnie większa długość (4599 mm) wynika głównie z inaczej ukształtowanego tyłu. Warto zwrócić uwagę na lakierowane elementy dolnej części przedniego zderzaka, które również odróżniają opisywany model od ID.4.

Wnętrze przeniesiono całkowiecie bez zmian i znajdują się tu dobrze znane elementy, które stosuje się również w ID.3. Kierowca ma więc przed sobą niewielki ekranik wskaźników (5,4 cala) z przymocowanym do niego wybierakiem kierunku jazdy, a za sterowaniem wszystkimi funkcjami auta, odpowiada centralny wyświetlacz o przekątnej nawet 12 cali. Pod nim znajdziemy pola dotykowe (do sterowania temperaturą klimatyzacji oraz głośnością) i kilka przycisków-skrótów. Wieloma funkcjami można sterować też głosowo (auto reaguje na hasło "Cześć ID"). Volkswagen podkreśla przy okazji, że jego elektryki korzystają już z funkcji zdalnych aktualizacji, więc właściciele ID.5 mogą spodziewać się regularnego pojawienia się usprawnień systemu infotainment.

ID.5 GTX

ID.5 GTX jest w pełni połączony ze światem zewnętrznym, może być aktualizowany bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię CAR2X. ID.5 GTX to pierwszy elektryczny SUV Coupe marki Volkswagen. Dzięki opływowej sylwetce ID.5 GTX jest jednocześnie elegancki i sportowy. Krótkie zwisy i duze koła podkreślają jego mocny charakter.

Dynamiczny wygląd poprzedniej części ID.5 GTX to zasługa matrycowych reflektorów LED IQ. Light, które zapewniają inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Uzupełniają one światła mijania i dodają autu sportowego charakteru nawet na postoju. Mocno pochylone słupki A, wysunięte daleko w przód, nadają liniii dachu eleganckiej płynności, dach przebiega nisko nad nadwoziem i delikatnie opada ku tyłowi, a jego linia kończy się w zintegrowanym spojlerze. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość auta ale największą uwagę przyciąga świetlny pas. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają wrażenie obcowania z luksusowym samochodem.

Wersja GTX z zewnątrz różni się detalami, które mają nadać jej nieco bardziej agresywnego charakteru. Zmiany dotyczą również wnętrza, gdzie dominuje czarny kolor z czerwonymi akcentami.

Skrót GTX reprezentuje nowy rodzaj atletyzmu sportowych aut marki Volkswagen. Kontynuuje tradycję udanych modeli spod znaków GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata elektrycznej mobilności. Przy przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajdują się silniki elektryczne - taki rodzaj napędu na cztery koła zapewnia dobre zasięgi, doskonałą trakcję i sportowe właściwości jezdne. Akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności energetycznej, umieszczony między osiami, zapewnia przewidywalny zasięg do 497 km*. Gdy ID.5 GTX pojawi się w sprzedaży w roku 2022, będzie drugim modelem sportowej marki GTX i kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE. Volkswagen chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej mobilności do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod wzgledem emisji dwutlenku węgla.

Źródło: motoryzacja.interia.pl

 

Zamknij