Nowy Jeep® Avenger, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki Jeep

18 października 2022, Jeep

Kompaktowy Jeep Avenger jest pionierem nowej gamy w pełni elektrycznych, wyróżniających się możliwościami terenowymi samochodów zaprojektowanych specjalnie na rynek europejski i stanowi kluczowy element globalnej strategii elektryfikacji, w ramach której marka zmierza do zdobycia pozycji światowego lidera w dziedzinie SUV-ów o zerowej emisji spalin.

Od samego początku zaprojektowany i skonstruowany jako model Jeepa, Avenger oferuje DNA marki Jeep w kompaktowym wydaniu oraz wyjątkowe połączenie możliwości, stylu, funkcjonalności i zaawansowanych technologii, aby zaspokoić potrzeby klientów, będących zawsze w stałej łączności ze światem.

„Nowy Jeep Avenger to kluczowy kamień milowy dla marki, ponieważ jest pierwszym modelem z gamy nowych Jeepów BEV, które zostaną wprowadzone w Europie” – powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Oferuje on możliwości marki Jeep dostosowane rozmiarami do rynku europejskiego, a podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu pokazujemy, dlaczego jest to znakomita, w pełni elektryczna alternatywa marki Jeep dla obecnych graczy w segmencie B-SUV”.

Produkowany w wyróżniającym się wysoką wydajnością zakładzie Stellantis w Tychach, nowy Avenger ma w standardzie systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z doskonałymi wartościami kątów natarcia i zejścia oraz prześwitu wnoszą do segmentu imponujący poziom możliwości.

Pod względem elektryfikacji, Jeep Avenger jest wyposażony w 400-voltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny i nowy akumulator.

Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW (Mode 4) na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy. Poza tym, wystarczą 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80%.

Misja nowego Jeepa Avengera w Europie

Opracowany z myślą o konkretnych potrzebach europejskich klientów, nowy Avenger to kompaktowy SUV mierzący zaledwie cztery metry, który pozycjonuje się w szybko rosnącym, drugim pod względem wielkości, europejskim segmencie B-SUV.

Zakłada się, że w 2023 roku, segment B-SUV-ów powinien osiągnąć roczną łączną sprzedaż na poziomie 2,2 mln sztuk, czyli jeden na pięć samochodów sprzedawanych w Europie będzie należał do tego segmentu. Nowy Avenger pozycjonuje się poniżej modelu Renegade, uzupełniając ofertę marki Jeep w segmencie B-SUV.

„Jeep Avenger to pierwszy, zeroemisyjny SUV dla marki Jeep” – powiedziała Antonella Bruno, dyrektor marki Jeep na region Europy w Grupie Stellantis – „Będzie nowym punktem wejścia do gamy marki Jeep i dopełnieniem naszej gamy SUV-ów. Spodziewamy się, że do 2024 roku stanie się najlepiej sprzedającym się modelem w naszej gamie. Wraz z modelem Avenger nasza oferta wchodzi na wyższy poziom elektryfikacji, stawiając kolejny krok na drodze ewolucji marki Jeep”.

„Jeep Avenger to świetny samochód, wzbudza emocje, wyróżnia się z tłumu i jest obietnicą dobrej zabawy” – dodała.

Jeep Avenger pojawi się w salonach sprzedaży na początku przyszłego roku, ale już od listopada klienci na polskim rynku będą mogli dokonać wstępnej rezerwacji ekskluzywnej premierowej wersji Launch Edition, przyciągającej wzrok i bogato wyposażonej.

Nowy model stanowi doskonały i atrakcyjny wybór dla klientów poszukujących zeroemisyjnej alternatywy od marki Jeep na tle bardziej tradycyjnych graczy w tym segmencie. Nowym modelem Avenger, marka Jeep pragnie dotrzeć do większej grupy klientów, mając na uwadze szczególnie osoby prowadzące aktywny tryb życia, poszukujące zdolnego terenowo modelu o nowoczesnym designie, kompaktowych wymiarach i przestronnym wnętrzu.

Nowy, elektryczny układ napędowy

Jeep Avenger ma elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny i nowy akumulator.

Dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu, a także specjalnej kalibracji e-silnika, nowy Avenger oferuje bezkompromisową przyjemność z jazdy oraz zdolności terenowe.

400-voltowy elektryczny układ napędowy drugiej generacji jest pierwszym, który został wprowadzony na rynek przez Emotors, spółkę joint venture Stellantis i Nidec Leroy-Somer Holding. Dostarcza 115 kW mocy odpowiadającej 156 KM oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Nowy akumulator o pojemności 54 kWh, również produkowany przez Stellantis, oferuje wysoką gęstość energii i doskonały stosunek energii nominalnej do użytkowej. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych NMC 811, oferując 400 km zasięgu w cyklu mieszanym (WLTP), który w cyklu miejskim zwiększa się do 550 km.*

Akumulator, który został przetestowany na ponad 2 milionach kilometrów, jest niezwykle kompaktowy, a jego umieszczenie pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym z niczym nie koliduje. Ponadto, jest chroniony przez wysoki prześwit i osłony podwozia w przypadku jazdy off-roadowej.

Ładowanie nowego Avengera jest niezwykle proste. Korzystając z kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW (Mode 4) na publicznych stacjach ładowania, wystarczą trzy minuty, aby naładować energię wystarczającą na 30 km jazdy; lub 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80%.

Biorąc pod uwagę, że europejscy kierowcy pokonują średnio 30 km dziennie, można zakładać, że użytkowanie samochodu będzie możliwe przez wiele dni do kolejnego ładowania. Ponadto przy użyciu kabla do ładowania prądem zmiennym 11 kW (Mode 3), podłączonego do ładowarki Wallbox lub na publicznej stacji ładowania, można całkowicie naładować akumulator (od 0% do 100%) w 5,5 godziny.

Możliwości ponad wszystko

Podstawowym filarem SUV-ów marki Jeep są ich możliwości, które wyróżnia dzisiaj bardziej ekologiczne podejście, dzięki zastosowaniu hybrydowej technologii plug-in 4xe, a teraz również w pełni elektrycznym układom napędowym.

Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z robiącymi wrażenie wartościami kątów natarcia i zejścia oraz prześwitu czynią go wzorcem odniesienia w swoim segmencie.

System zarzadzania trakcją Selec Terrain oferuje sześć trybów umożliwiających komfortową jazdę w niemal każdych warunkach: „Normal” do codziennej jazdy; „Eco” zwiększający zasięg; „Sport” zapewniający większą przyjemność z jazdy; „Snow” (śnieg) zapewniający maksymalną trakcję na oblodzonych drogach lub szlakach; „Mud” (błoto) optymalizujący właściwą trakcję podczas jazdy po śliskiej błotnistej nawierzchni; oraz „Sand” (piasek) ograniczający ryzyko utknięcia na piaszczystym podłożu.

Specjalna architektura pojazdu umożliwia osiągnięcie kompaktowych wymiarów bez uszczerbku dla charakterystycznych elementów wyróżniających markę Jeep.

Nowy Avenger ma zaledwie 4,08 mm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od modelu Renegade. Krótkie zwisy przedni i tylny poprawiają dodatkowo jego proporcje. Ponadto, jego obecność na drodze podkreślają koła, większe niż można by się spodziewać po samochodzie tej wielkości.

Krótkie zwisy w połączeniu z dużymi kołami zapewniają Avengerowi najlepszy prześwit w swojej kategorii (200 mm), a także znakomite wartości kątów natarcia (20°), rampowego (20°) i zejścia (32°), niezbędnych do jazdy w terenie, ale przydatnych również podczas jazdy w mieście, na przykład przy wjeżdżaniu na stromy podjazd na parkingu.

Współczesny design Jeepa

W Jeepie Avenger zastosowano „podejście oparte na designie", oferując nowoczesną interpretację designu Jeepa w kompaktowym wydaniu. Z przodu samochodu wyróżnia się kultowy, 7-szczelinowy grill, autentyczna sygnatura marki Jeep, która z biegiem lat ewoluowała z pionowego na bardziej poziomy wzór dla funkcjonalnej efektywności.

Przed reflektorami znajduje się wyprofilowany grill, co zapobiega zarysowaniu klosza w przypadku uderzenia. Poszerzone błotniki, kolejny klasyczny element stylistyki Jeepa, dają poczucie siły i bezpieczeństwa, podkreślając jednocześnie imponujący i solidny wygląd samochodu na drodze i na bezdrożach.

W widoku bocznym uwagę zwracają klasyczne trapezoidalne nadkola, zaprojektowane tak, aby zoptymalizować skok zawieszenia w celu uzyskania maksymalnej artykulacji. Nowy model jest wyposażony w imponujące 18-calowe obręcze kół o solidnej konstrukcji z diamentowym wykończeniem, osadzone na oponach o średnicy 690 mm. Sylwetka samochodu została starannie wykonana, aby zmaksymalizować wydajność aerodynamiczną i pokreślić dynamikę, wzmocnioną przez słupek „C", sprawiający wrażenie dachu unoszącego się nad autem, który jest cechą znaną z obecnej gamy.

Z tyłu, nowy model ma lampy inspirowane klasycznymi, militarnymi kanistrami na paliwo ze wzorem „X”. „X" to powracający motyw wewnątrz i na zewnątrz samochodu, o czym świadczy wprowadzenie wzoru „X-Camo”, który łączy koncepcję „kamuflażu” z literą „X”.

Ochrona 360 stopni

W celu zmniejszenia ewentualnych szkód spowodowanych uderzeniami podczas jazdy z małą prędkością, stanowiącymi około 70% przypadków w Europie, nowy Avenger jest wyposażony w osłony podwozia, pakiet ochrony 360 stopni oraz ochronę reflektorów.

W szczególności przednie reflektory są osłonięte i umieszczone wysoko w celu zabezpieczenia ich w razie uderzenia podczas jazdy z małą prędkością. Nowe osłony nadwozia SUV-a są bardzo wytrzymałe.

Przykładowo, w przypadku ich zarysowania, uszkodzenia nie są widoczne.
Ponadto, w miejscach bardziej narażonych na uszkodzenie, w tym drzwiach, elementy chroniące są jeszcze grubsze w celu zapewnienia dodatkowej ochrony.

Funkcjonalne i przestronne wnętrze

Wnętrze nowego Jeepa Avengera jest zgodne z zasadą „design to function". Czysty i solidny design wnętrza, podkreślony przez smukłą deskę rozdzielczą, został zainspirowany historią marki Jeep, a w szczególności Jeepem Wranglerem.
Po wejściu do środka samochodu wzrok od razu przyciąga górna część deski rozdzielczej, którą wyróżnia pojedyncza pozioma „belka” funkcyjna obejmująca wszystkie nawiewy, oświetlenie ambientowe oraz centralnie umieszczony wyświetlacz dotykowy o przekątnej 10,25”, widoczny zarówno przez kierowcę, jak i pasażera. W dolnej części deski rozdzielczej umieszczono szeroko otwartą półkę.
Nowy Avenger ma unikalne dla tej klasy samochodu detale, takie jak regulowane elektrycznie skórzane fotele z funkcją masażu**, wielokolorowe oświetlenie ambientowe, które zmniejsza zmęczenie oczu podczas jazdy w nocy oraz szeroki otwierany dach (dostępny w późniejszym czasie). Po otwarciu pokrywy bagażnika światła boczne samochodu pozostają nadal widoczne, co zapewnia większą ochronę i bezpieczeństwo.

Konsola centralna została również zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować dostępną przestrzeń użytkową dla kierowcy i pasażera, oferując przednie schowki o łącznej pojemności 34 litrów, co jest imponującym wynikiem w porównaniu do średniej 15 litrów w tym segmencie.

Ten niezwykły wynik osiągnięto dzięki optymalizacji wszystkich przestrzeni oraz stworzeniu funkcjonalnych i przestronnych schowków.

Zaprojektowany pod kątem elastyczności i modułowości tunel centralny można przesuwać, aby zmieścić w nim różnych rozmiarów przedmioty, a nawet usunąć, aby zrobić miejsce na większe elementy. Kolejna przydatna przestrzeń dostępna jest pod przyciskami automatycznej skrzyni biegów i chroniona jest przez składaną pokrywę magnetyczną. W miejscu tym można ładować telefon komórkowy, a jednocześnie przewozić 1,5-litrową butelkę wody.

Zasady Design to Function zastosowano również w przypadku bagażnika. Jego pojemność należy do najlepszych w segmencie (380 litrów), a o funkcjonalności świadczy wysokość progu załadunku bagażnika, który został obniżony do 720 mm, szerokość tylnej klapy, którą zwiększono do ponad jednego metra oraz dodanie nieczęsto spotykanej w tym segmencie otwieranej bez użycia rąk pokrywy bagażnika.

Najnowocześniejsza technologia zawsze w łączności ze światem

Stworzony dla klientów będących „zawsze w łączności ze światem”, nowy Jeep Avenger zapewnia w pełni cyfrowe wrażenia z jazdy. Najnowocześniejszy system multimedialny Uconnect występuje we wszystkich wersjach, wyposażonych w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników – dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala).

Uconnect 10” oferuje grafikę przypominająca tę ze smartfona. Ponadto, system jest bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Car Play, co zapewnia zestawianie i dopasowywanie treści w celu stworzenia własnego interfejsu (do dwunastu widżetów na stronę, do sześciu stron). System Uconnect 10” ma również wbudowaną nawigację TomTom z ulepszonym rozpoznawaniem naturalnego głosu oraz aktualizacje over-the-air.

Nowy Jeep Avenger oferuje również pakiet usług i funkcji, z których użytkownicy mogą korzystać zdalnie. Dzięki na przykład aplikacji Jeep Mobile użytkownicy mogą lokalizować położenie swojego samochodu bezpośrednio na swoich smartfonach. Użytkownicy mogą też zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora, ustawić klimatyzację i naładować samochód, a także wejść w bezpośrednią interakcję z Avengerem za pośrednictwem asystenta głosowego.

 

Źródło:www.media.stellantis.com

Zamknij

Nowy Jeep® Avenger, pierwszy w pełni elektryczny SUV marki Jeep

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą. W ciągu 24 godzin pracownik Gazda Group skontaktuje się z Państwem.

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe - niepoprawny adres email

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Formularz kontaktowy

GG - contact worker

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą. W ciągu 24 godzin ja, bądź inny pracownik Gazda Group skontaktuje się z Państwem.

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

xobo.pl