Nowe BMW R 18 Transcontinental i nowe BMW R 18 B

10 sierpnia 2021, BMW

Nowy R 18 Transcontinental firmy BMW Motorrad rozszerza rodzinę R 18 o model Grand American Tourer, a nowy R 18 B o baggera, który jest szczególnie popularny w USA. Podobnie jak poprzednie modele R 18, tak nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B łączą fascynującą moc „Big Boxera”, klasyczną koncepcję układu jezdnego według historycznych wzorców, ekskluzywne wyposażenie i stylowy wygląd.

R 18 Transcontinental doskonale nadaje się do podróży motocyklowych i długodystansowych wypraw w amerykańskim stylu – zarówno w pojedynkę, jak i z pasażerem oraz bagażem. Z kolei R 18 B został zaprojektowany jako „maszyna motocyklisty” do zapewniania emocjonującej radości z jazdy, relaksujących wycieczek i przejażdżek.

Cechy szczególne nowego R 18 Transcontinental to m.in: przednia owiewka z wysoką szybą, wiatrochrony, kokpit z czterema okrągłymi analogowymi zegarami i kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 10,25 cala, dodatkowe reflektory, system dźwiękowy Marshall, gmole, kufry boczne, topcase, ogrzewanie siedzenia, chromowane elementy i silnik w metalizowanym kolorze srebrnym.

Natomiast nowy R 18 B nie ma topcase’a i utrzymany jest w stylu baggera, m.in. z niską szybą, smuklejszym siedzeniem i silnikiem w metalizowanym matowym kolorze czarnym.

Największy silnik BMW typu bokser wszech czasów z potężnym momentem obrotowym.

Sercem nowego R 18 Transcontinental i R 18 B jest opracowany całkowicie od nowa do modeli R18 dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – „Big Boxer”. Nie tylko swoim imponującym wyglądem, ale również technicznie nawiązuje do tradycyjnych, chłodzonych powietrzem bokserów, które od początku produkcji BMW Motorrad w 1923 r. dostarczają fascynujących wrażeń z jazdy. Największy stosowany w seryjnej produkcji motocykli dwucylindrowy bokser ma pojemność 1802 cm3. Jego moc wynosi 67 kW (91 KM) przy 4750 obr/min. W zakresie od 2000 do 4000 obr/min oferuje moment obrotowy wynoszący ponad 150 Nm, gwarantując zawsze niesamowitą elastyczność przy soczystym brzmieniu.

Podwójna rama rurowa ze stali z grzbietem z wytłaczanych elementów blaszanych i tylny wahacz z zamkniętym napędem o wyglądzie sztywnej ramy.

Podstawą nowego R 18 Transcontinental i R 18 B jest podwójna rama rurowa ze stali z grzbietem z wytłaczanych elementów blaszanych. Jej konstrukcja nawiązuje do ram tego typu, które mają w BMW Motorrad długie tradycje. Niezwykle wysoką jakość wykonania i dbałość o szczegóły widać również w ledwie zauważalnych detalach, takich jak spoiny spawalnicze między rurami stalowymi a elementami odlewanymi lub kutymi. Wykonany według podobnego wzoru wahacz tylnego koła ma, podobnie jak w legendarnym BMW R 5, przykręcaną przekładnię tylnego koła.

Widelec teleskopowy z osłonami, kolumna resorująca typu Cantilever, odlewane obręcze kół ze stopów lekkich i hamulce tarczowe z w pełni zintegrowanym układem ABS BMW Motorrad.

W zawieszeniu nowego R 18 Transcontinental i R 18 B celowo zrezygnowano z możliwości regulacji przez kierowcę. Zamiast tego teleskopowy widelec i połączona bezpośrednio z wahaczem centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym od skoku i automatycznie regulowanym naprężeniem wstępnym sprężyny zapewniają doskonałe prowadzenie koła i odpowiedni komfort zawieszenia. Aby zapewnić jak najlepsze właściwości jezdne nawet przy dwóch osobach i z pełnym obciążeniem, tylny amortyzator z tłumieniem zależnym od skoku wyposażony jest w automatyczną kompensację obciążenia. Podobnie jak w legendarnym BMW R 5 rury nośne widelca teleskopowego zakryte są osłonami. Średnica rury nośnej wynosi 49 mm, a skok zawieszenia z przodu i z tyłu 120 mm. Nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B wyposażone są w podwójny hamulec tarczowy z przodu i pojedynczy hamulec tarczowy z tyłu w połączeniu z czterotłoczkowymi zaciskami stałymi i w pełni zintegrowanym układem ABS BMW Motorrad.

Regulator prędkości Dynamic Cruise Control (DCC) w standardzie. Active Cruise Control (ACC) – aktywny regulator prędkości z automatyczną regulacją odległości – jako wyposażenie dodatkowe.

Już w wyposażeniu standardowym R 18 Transcontinental i R 18 B wyposażone są w dynamiczny regulator prędkości DCC (Dynamic Cruise Control). DCC automatycznie reguluje prędkość jazdy ustawioną przez kierowcę. Działa on dynamicznie, co oznacza, że zadana prędkość utrzymywana jest nawet podczas zjazdu ze wzniesień. Opcjonalny aktywny regulator prędkości ACC umożliwia zrelaksowane podróżowanie z automatyczną regulacją odstępu bez potrzeby dostosowywania prędkości do poprzedzającego pojazdu przez kierowcę. Radar w przedniej owiewce w zależności od sytuacji na drodze automatyczne przyspiesza lub zwalnia za pośrednictwem oferowanego w standardzie nowego zintegrowanego układu hamulcowego. ACC zapewnia również szczególnie bezpieczną jazdę na zakrętach. W razie potrzeby układ kontroli na zakrętach automatycznie zwalnia, zapewniając kierowcy prędkość pozwalającą na przyjęcie wygodnego, bezpiecznego pochylenia.

Spójna ergonomia zapewniająca najlepszą kontrolę nad pojazdem.

Zgodnie z filozofią BMW Motorrad, nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B charakteryzuje swobodna pozycja podnóżków – tzw. „mid-mounted footpegs”. To klasyczne umiejscowienie za cylindrami jest nie tylko typowe dla BMW, ale również umożliwia zrelaksowaną i aktywną pozycję podczas jazdy oraz możliwie najlepszą kontrolę nad pojazdem.

Z myślą o wysokim komforcie na długich trasach, również podczas jazdy z pasażerem, R 18 Transcontinental jest wyposażony seryjnie w bardzo wygodne siedzenie z ogrzewaniem. R 18 B ma nieco smuklejszą dwuosobową kanapę. Nowy R 18 Transcontinental jest seryjnie wyposażony w podesty, a nowy R 18 B w szersze i wygodniejsze podnóżki niż R 18.

Aby dostosować się do indywidualnych oczekiwań kierowcy, nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B oferują standardowo trzy tryby jazdy „Rain”, „Roll” i „Rock”, co jest niespotykane w tym segmencie. W standardowym wyposażeniu oferowana jest również automatyczna kontrola stabilności ASC (Automatic Stability Control) zapewniająca wysoki poziom bezpieczeństwa. Ponadto nowy R 18 Transcontinental i nowy R 18 B są standardowo wyposażone w układ regulacji hamowania silnikiem (MSR).

Nowy R 18Transcontinental i nowy R 18 B: ikoniczny opływowy kształt, wygląd w stylu sztywnej ramy i nowoczesne technologie.

Nowy R 18 Transcontinental w stylu „American Way of Ride” inspiruje jako luksusowy tourer, a nowy R 18 B jako stylowy bagger z charakterystycznym opływowym kształtem, który doskonale łączy przednią owiewkę, kufry, a w R 18 Transcontinental również topcase. Oba motocykle umiejętnie przenoszą ikoniczny styl grand tourerów i cruiserów z minionych czasów do współczesności, a w wielu detalach widać purystyczny design, który ukształtowały liczne klasyki BMW Motorrad. Elementy funkcjonalne i stylistyczne, takie jak podwójna rama rurowa, 24-litrowy bak w kształcie kropli, otwarty wał Kardana, powłoka lakiernicza z podwójnym liniowaniem (wyposażenie dodatkowe) jednoznacznie przypominają legendarne boksery BMW. Równie udaną reminiscencję dawnych czasów stanowi układ jezdny. Dwuramienny wahacz i kolumna resorująca w konfiguracji Cantilever z powodzeniem przenosi wizualnie koncepcję sztywnej ramy R 5 do czasów współczesnych.

Najważniejsze cechy nowego R 18 Transcontinental i R 18 B:

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Odwiedź naszą fabrykę marzeń lub skontaktuj się. Nasz specjalista służy pomocą.

Zamknij