Nowe BMW M2.

21 października 2022, BMW

Nowe BMW M2 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,2 – 9,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 231 – 218 g/km) oferuje typowe osiągi M w niezwykle skoncentrowanej formie. Za sprawą 6-cylindrowego silnika rzędowego o mocy 338 kW (460 KM), opcjonalnej 6-biegowej skrzyni manualnej i napędu na tył druga generacja kompaktowego samochodu sportowego o wysokich osiągach daje czystą radość z jazdy. Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym punktem ofensywy modelowej z okazji 50. jubileuszu firmy BMW M GmbH i umożliwia jeszcze bardziej atrakcyjne wejście w świat jej samochodów wyczynowych.

Kompaktowe wymiary w połączeniu z rozwiązaniami układu napędowego i jezdnego zaczerpniętymi z BMW M3 / BMW M4 dają nowej edycji tego dwudrzwiowego modelu fascynującą zwinność i kontrolowane aż do limitu właściwości jezdne. Ta charakterystyka znajduje również odzwierciedlenie w ekspresyjnym wyglądzie zewnętrznym z atletycznymi proporcjami coupé. Ponadto nowoczesna koncepcja obsługi umożliwiająca indywidualizację ustawień pozwala na bardzo intensywne odczuwanie możliwości samochodu. Dzięki tym cechom nowe BMW M2 jest kontynuacją tradycji wybitnie sportowych kompaktów zapoczątkowanej w 1973 roku przez BMW 2002 turbo. Ma być też dalszym ciągiem sukcesu rynkowego swojego poprzednika, który sprzedał się na całym świecie w liczbie niemal 60 000 egzemplarzy.

Kompaktowe wymiary, ekstremalnie muskularne proporcje.

Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z kompaktowych wymiarów, niezwykle muskularnych proporcji i typowych cech stylistycznych M. Rozstaw osi jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupé. Jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupé.

Z przodu duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi listwami i trzyczęściowy dolny wlot powietrza o niemal prostokątnych konturach tworzy typowy wygląd M. Stylistyka wynika z wymagań technicznych w zakresie doprowadzenia powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. W widoku bocznym uwagę zwracają klarownie zaprojektowane powierzchnie, mocno wystające progi i muskularnie nadkola. Również tył nowego BMW M2 jest potężny i kompaktowy. Charakterystyczna krawędź aerodynamiczna na pokrywie bagażnika i pionowe światła odblaskowe tworzą oryginalne akcenty, podobnie jak purystyczna wstawka dyfuzora i dwie wąsko rozstawione pary końcówek rur wydechowych.

Pięć lakierów oferowanych w nowym BMW M2 obejmuje ekskluzywny wariant niemetalizowany w kolorze niebieskim Zandvoort i metalizowany w kolorze czerwonym Toronto. Opcjonalnie oferowany jest karbonowy dach M, który zmniejsza masę pojazdu o około 6 kg.

6-cylindrowy silnik rzędowy o szybkim narastaniu mocy i wysokoobrotowym charakterze.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy tego kompaktowego wyczynowca wyróżnia się typową dla M charakterystyką mocy i wysokoobrotową koncepcją z technologią M TwinPower Turbo. Jednostka o pojemności 3,0 l różni się tylko w kilku szczegółach od silnika stosowanego w BMW M3 / BMW M4 i zachwyca spontaniczną reakcją, łatwym wchodzeniem na obroty i liniowym oddawaniem mocy aż do maksymalnych obciążeń.

Moc 338 kW (460 KM) nowego BMW M2 przewyższa podstawowy silnik poprzednika o 66 kW (90 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie od 2650 do 5870 obr/min. Nowy silnik osiąga moc maksymalną przy 6250 obr/min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 7200 obr/min. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami. Podobnie jak układ chłodzenia, również układ smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.

Wrażenia z jazdy według preferencji: 8-stopniowa skrzynia M Steptronic z Drivelogic w standardzie, 6-biegowa skrzynia manualna jako opcja.

Napęd przenoszony jest na tylne koła standardowo przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic. Wysoka dynamika przełączania biegów, bezpośrednie połączenie z silnikiem oraz możliwość redukcji o kilka biegów na raz do najniższego możliwego w danej sytuacji tworzą idealne warunki dla fascynujących przyspieszeń. Skrzynię obsługuje się dźwignią biegów w aktualnej stylistyce M oraz łopatkami na kierownicy. Funkcja Drivelogic oferuje możliwość wyboru jednego z trzech programów zmiany biegów.

Napęd na tylne koła, system M Traction Control oraz aktywny mechanizm różnicowy M zapewniające wzorcową zwinność, precyzję i radość z jazdy.

Niezależnie od wyboru skrzyni biegów tradycyjną formę dynamiki jazdy zapewnia również napęd na tylne koła. Typowe dla M liniowe narastanie przeciążeń bocznych pomaga kierowcy np. w kontrolowanych poślizgach na zakrętach. Również seryjna funkcja M Traction Control ułatwia kontrolowaną jazdę na limicie. Pozwala kierowcy na indywidualne ustawienie progów interwencji ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu poziomach.

Zaawansowany układ jezdny, precyzyjne prowadzenie.

Kompaktowe wymiary, krótki rozstaw osi, niemal idealnie wyważony rozkład masy na osie 50:50 i zaawansowany układ jezdny nowego BMW M2 sprzyjają łatwemu i precyzyjnemu prowadzeniu. Również duża sztywność skrętna karoserii i punktów mocowania zawieszenia zapewniają zwinność, dynamikę i precyzję prowadzenia.

Zaawansowany sportowy kokpit ze standardowym zakrzywionym wyświetlaczem BMW i opcjonalnymi karbonowymi fotelami kubełkowymi M.

Nowe BMW M2 oferuje kokpit zorientowany na kierowcę z typowymi dla M wskazaniami, elementami obsługi i ustawieniami, a także zaawansowany zakrzywiony wyświetlacz BMW. Informacje istotne dla kierowcy, w tym wskaźnik zmiany biegu, są wyświetlane w nowej formie graficznej na wyświetlaczu informacyjnym o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala może pokazywać widżety M dotyczące między innymi ustawień pojazdu i stanu opon. Również opcjonalny wyświetlacz BMW Head-Up oferuje typowe wskazania M.

3-strefowa klimatyzacja automatyczna, system nawigacyjny BMW Maps, przycisk Setup i M Drive Professional w standardzie.

Standardowe wyposażenie BMW M2 obejmuje m.in. 3-strefową klimatyzację automatyczną, BMW Live Cockpit Plus z systemem nawigacyjnym BMW Maps, oświetlenie ambientowe i zestaw głośnikowy Hi-Fi. W zakresie systemów zautomatyzowanej jazdy i parkowania standardowo dostępne są: ostrzeganie przed kolizją czołową, wskazanie ograniczeń prędkości i zakazów wyprzedzania, ostrzeganie przed opuszczeniem pasa ruchu oraz Park Distance Control. Opcjonalnie oferowany jest m.in. system asystujący kierowcy, aktywny regulator prędkości h funkcją Stop & Go oraz asystent parkowania z asystentem cofania.

 

Źródło: www.press.bmwgroup.com/

Zamknij

Nowe BMW M2.

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą. W ciągu 24 godzin pracownik Gazda Group skontaktuje się z Państwem.

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe - niepoprawny adres email

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Formularz kontaktowy

GG - contact worker

Dziękujemy za kontakt z naszą firmą. W ciągu 24 godzin ja, bądź inny pracownik Gazda Group skontaktuje się z Państwem.

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

Pole obowiązkowe

xobo.pl