Modele hybrydowe plug-in od Volkswagena

21 grudnia 2021, Volkswagen

Samochody hybrydowe typu plug-in

Zaawansowane hybrydy plug-in to ważne przystanki na drodze do najlepszych rozwiązań, jakimi są samochody elektryczne z  perspektywy finansowej użytkownika oraz bilansu dwutlenku węgla. W samochodach hybrydowych typu plug-in to użytkownik decyduje kiedy korzysta z napędu hybrydowego, a kiedy z elektrycznego.


Golf eHybrid

Jest to zdecydowanie bestseller Volkswagena z pojemnym akumulatorem, dzięki czemu zapewni przyjeność oraz komfort jazdy samochodem elektrycznym. Jeśli samochód jest naładowany do odpowiedniego poziomu uruchamia się zawsze w elektrycznym trybie E-Mode. Swobodę wyboru daje hybrydowy napęd typu plug-in: Golf eHybrid porusza się w trybie w pełni elektrycznym na życzenie.

- Golf eHybrid może osiągnąć moc 204 KM i maksymalny zasięg na prądzie do 80 km.

- W trybie hybrydowym kierowca ma możliwość utrzymania stanu naładowania akumulatora na aktualnym poziomie, może go zwiększyć, lub zmniejszyć, dzięki temu np. pod koniec dalekiej podróży, skorzystać w mieście z wyłącznie elektrycznego napędu, by dojechać do celu nie powodując emisji szkodliwych substancji.

Golf GTE

Hybryda ze sportową duszą, wyróżnia go świetna dynamika: maksymalna moc Golfa GTE wynosi 180 kW (245 KM), odpowiada za nią napęd hybrydowy typu plug-in.

- Golf GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym z prędkością do 130 km/h

- Oba silniki (elektryczny i spalinowy) pracujące razem przyspieszają Golfa GTE od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund i pozwalają na krótkotrwałe rozwinięcie prędkości wynoszącej nawet 222 km/h.

- Golfa GTE możesz po prostu ładować ze zwykłego gniazdka, najpóźniej po 6 godzinach bateria litowo-jnowa będzie w pełni naładowana i umożliwi przejechanie nawet 56 kilometrów (wg WLTP)

Passat Variant GTE

Przestronny, komfortowy oraz pakowny samochód, który oferuje dużą moc 218 KM i spory zasięg do 55 km po pełnym naładowaniu na energii elektrycznej. W Passacie Variant GTE komfort oraz napęd idą w parze.

-Napęd samochodu pozwala na uzyskanie mocy systemowej 160 kW (218 KM) i momentu obrotowego 400 Nm oraz przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy.

- Mocna litowo-jonowa bateria wysokonapięciowa umożliwia przejechanie z napędem elektrycznym ok. 55 km (dane w oparciu o cykl WLTP), dzięki temu w mieście oraz terenie zabudowanym można jeździć komfortowo, nie powodując hałasu oraz emisji dwutlenku węgla. 

Arteon e-Hybrid

Awangardowe Gran Turismo Volkswagena może zaoferować lokalną zeroemisyjność dzięki dostępności wariantu z napędem hybrydowym typu plug-in. Jadąc tylko w trybie elektrycznym, czyli nie emitując lokalnie dwutlenku węgla, Arteon może rozpędzić się do 130 km/h

- Moc systemowa hybrydowego zespołu napędowego wynosząca 160 kW (218 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm zapewniają znakomite osiągi.

- Arteon eHybrid przyspiesza do 100 km/h w czasie zaledwie 7,8 s i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h

- Model jest oferowany w wersjach wyposażenia Elegance i R-Line. Pierwsza z nich ma bardziej luksusowy styl, druga z kolei sportowy.

Arteon Shooting Brake eHybrid

Styl,szyk, przestronność i lokalna zeroemisyjność - to główne elementy decydujące o wyjątkowości Arteona Shooting Brake eHybrid. To jeden z pierwszych modeli tego rodzaju należących do wyższej klasy średniej wyposażany w hybrydowy napęd typu plug-in.

- Elektryczny silnik natychmiast po uruchomieniu uzyskuje wysoki moment obrotowy, w połączeniu z benzynowym TSI działa ponadto jak elektryczny ,,booster" zapewniając dodatkową moc.

-Przy wykorzystaniu silnika elektrycznego i spalinowego, Arteon Shooting Brake eHybrid jest w stanie pokonać jednorazowo odległość ponad 900 km.

Tiguan eHybrid

Bestsellerowy SUV Volkswagena w hybrydowej odsłonie oferuje aż 245 KM mocy, komfort jazdy w błogiej ciszy zapewnianej przez akumulator elektryczny oraz świetne wyposażenie standardowe. Wzorzec wśród SUV-ów dostępny jest z napędem, będącym optymalnym rozwiązaniem dla osób chcących pokonywać codziennie dystanse wyłącznie dzięki energii elektrycznej.

- Po jednokrotnym naładowaniu akumulatora do pełna Tiguan eHybrid jest w stanie przejechać ok. 50 km w trybie elektrycznym (wg WLTP), a więc bezemisyjnie.

- Do prędkości 130 km/h może poruszać się z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego.

- Dzięki współdziałaniu silników elektrycznego i spalinowego podczas jazdy w trybie ,,Hybrid" hybrydowy Tiguan bardzo płynnie rozwija moc, ponieważ jednostka elektryczna działa jak dodatkowy ,,booster".

Touareg eHybrid

Potężny SUV w dwóch w hybrydowej odsłonie: Touareg eHybrid oferuje moc 381 KM i jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Atmosphere i Elegance. Napęd hybrydowyplug-in Touarega eHybrid z naładowanym akumulatorem (pojemność energetyczna 14,3, kWh netto, 17,9 kWh brutto) wyróżnia się szczególnie niskim zużyciem paliwa i energii.

- Wersja R, tak samo jak pozostałe odmiany modelu, jest standardowo wyposażona w napęd na cztery koła - 4MOTION.

- Akumulator jest doładowywany podczas jazdy dzięki rekuperacji (odzyskiwaniu energii z hamowania). Energia ta jest wystarczająca, aby Touareg eHybrid całkowicie wyłączał silnik V6 podczas zwalniania i zjeżdzania ze wzniesień, tym samym jeżdżąc z zerowym lokalnym poziomem emisji.

Touareg R

Z mocą systemową 340 kW (426 KM), jest to najmocniejszy model w portfolio Volkswagena. Touareg w swojej zelektryzowanej wersji dostępny jest z nowym napędem, w którym zastosowano silnik spalinowy V6 współpracujący z akumulatorem elektrycznym. Touareg R ma wyraźnie sportowy układ napędowy i wyposażenie.

- Hybrydowy zespół napędowy Touarega R składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego V6 o pojemności 2995 cm3 i mocy 250 kW/340 KM, elektrycznego silnika o mocy 100 kW/136 KM i znajdującego się pod podłogą bagażnika akumulatora litowo-jonowego o pojemności 17,9 kWh.

- Hybrydowy Touareg R może poruszać się wyłącznie dzięki silnikowi elektrycznemu aż do prędkości 140 km/h

- Za sprawą momentu obrotowego wynoszącego 700 Nm, Touareg R może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony. Możliwe jest to nawet w elektrycznym trybie E-MODE.

Źródło: www.volkswagen.pl

Zamknij